Ja na szczęście nigdy nie miałem tego typu przygód, bo od samego początku korzystania z telefonu komórkowego korzystam z taryf na kartę. Jest to rozwiązanie znacznie praktyczniejsze, możemy w dowolnym momencie zmienić taryfę, na bieżąco kontrolować wydatki i nie wiąże nas żaden cyrograf z operatorem. Jeśli ktoś dużo korzysta z internetu, dobrym rozwiązaniem jest korzystanie z niego na smartphonie przy użyciu karty sim z ofertą internetu na kartę, a w innym telefonie korzystać z połączeń głosowych i smsów. Wiele z opisanych przypadków wynika z głupoty użytkowników, ale niestety wiele tego typu historii wynika z niewiedzy użytkownika. Wiele osób starszych zostaje namówionych przez konsultanta na zakup smartphone'a z preinstalowanymi ustawieniami do internetu i brandowanym oprogramowaniem. Bardzo łatwo "coś nacisnąć" przez przypadek, aby nawiązać połączenie z internetem i nabić sobie wysoki rachunek. Na szczęście takie praktyki mają się niebawem skończyć, bo Urząd Komunikacji Elektronicznej postanowił zawalczyć o prawa abonenta. Więcej w tym artykule:
Please Login HERE or Register HERE to see this link!
Miejmy nadzieję, że operatorzy zaczną stosować uczciwe praktyki wobec abonentów. Tymczasem pozostaje zachowywać zdrowy rozsądek podczas korzystania z telefonu i jeśli nie korzystamy z internetu - ustawiać pusty profil internetowy, aby nie nabić niepotrzebnie rachunku