Jump to content


Od koali po bank nasienia czyli seria spotów klubu piłkarskiego Getafe


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 OFFLINE   Mikołaj

Mikołaj
  • Administrator
  • 6,542 posts
    • Time Online: 173d 6h 18m

Posted 21 August 2011 - 18:14

Muszę przyznać, że piłką nożną interesuję się już długie lata, ale takie spoty reklamowe należą do rzadkości. Natrafiając na ciekawy artykuł opisujący je postanowiłem zamieścić jego treść...

Szesnasty klub La liga od lat stara się przyciągnąć kibiców na stadion wyrazistymi kampaniami reklamowymi. W tym roku zachęca ich do... oddawania nasienia.

Klub z przedmieść Madrytu o kibiców walczy z wielkimi, rozpoznawalnymi na całym świecie markami - Realem i Atletico. Przed tym sezonem na karnety bogatszych sąsiadów zdecydowało się odpowiednio 85 tysięcy i 42 tysiące kibiców. Getafe do tej pory sprzedało ich 9 tysięcy.

Frekwencja na jego stadionie należy do najniższych w La Liga. Mieszczące ponad 17 tys. widzów Coliseum Alfonso Pérez do ostatniego miejsca wypełnia się tylko na mecze z Realem i Barceloną, podczas pozostałych rzadko zajęta jest połowa krzesełek.

Klub, który latem został przejęty przez arabski fundusz inwestycyjny, stara się kreatywnymi kampaniami reklamowymi przyciągnąć nowych kibiców. W 2008 r. głównym bohaterem jednej z nich był potwór, który chciał wystraszyć małego chłopca. W czerwcu do kupna karnetów zachęcał spot z misiem koalą samobójcą. W czwartek opublikowano kontrowersyjny spot zachęcający fanów Getafe do... oddawania spermy.

Krótki filmik rozpoczyna się sceną z samotnym kibicem na pustym stadionie Getafe, a lektor w tle mówi: "Jest problem. Nie ma nas zbyt wielu". W momencie, gdy kamera pokazuje krocze mężczyzny, dodaje: "Rozwiązanie jest w tobie".

Kibic udaje się do kliniki, dostaje pojemniczek na nasienie i pierwszy w historii klubu film porno: "Zombies calientes del Getafe". Jego akcja toczy się w budynku klubowym, bohaterkami są młode kobiety, które po wypiciu niebieskiego płynu zmieniają się w wyuzdane zombie.

Mężczyzna nie ma problemu z oddaniem nasienia. W ostatniej scenie w pokoju udekorowanym flagami i szalikami Getafe matka trzyma na rękach niebieskookiego noworodka. Spot kończy się napisem: "Jeśli będzie nas więcej, będziemy więksi" i zapewnieniem, że film porno można obejrzeć w bankach spermy.

José Antonio Cuétara, dyrektor marketingu Getafe, przyznaje, że kampania jest "kontrowersyjna, ale skierowana do ludzi z poczuciem humoru". - Jeśli akcja okaże się sukcesem, będziemy musieli wybudować większy stadion - żartuje.

To nie pierwsza tak odważna kampania promocyjna klubu spod Madrytu. W 2007 roku Getafe zachęcało do przyjścia na stadion reklamówką z postaciami biblijnymi. W 57-sekundowym spocie Abraham, Mojżesz, Joanna d'Arc i Jezus Chrystus wypowiadają posłuszeństwo Bogu i mówią, że poświęcą się tylko dla drużyny. Klip kończy scena ukrzyżowania Chrystusa z tytułem "Pierwsza jest moja drużyna". Do zaprzestania kampanii nawoływał biskup Getafe, protestowały organizacje katolickie. Bez skutku. Klub tłumaczył, że nie chciał obrażać uczuć religijnych, lecz zaapelować do kibiców: "Jeśli masz się dla kogoś poświęcić, zrób to dla swojej drużyny".

Spoty z ostatnich lat można zobaczyć klikając na link poniżej:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!



Źródło:

Please Login HERE or Register HERE to see this link!






0 user(s) are reading this topic