Jump to content


Ponad 21 milionów złotych kary dla T-Mobile za loterię sms


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 OFFLINE   Jurij

Jurij
  • Banned
  • 8,493 posts
  • Kraj::
  • Operator: Orange GO

Posted 02 January 2012 - 13:33

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polską Telefonię Cyfrową karę w wysokości 21 mln 262 tys. 842 zł oraz obowiązek publikacji decyzji na stronie internetowej www.t-mobile.pl przez sześć miesięcy za w prowadzanie konsumentów w błąd nierzetelnie informując o zasadach i ukrytych cenach w loterii sms-owej "Czy stałeś się dzisiaj Milionerem".

Przypomnijmy, PTC Era (dziś T-Mobile) prowadziła loterię sms-ową "Czy stałeś się dzisiaj Milionerem" od 25 października 2010 r. do 2 lutego 2011 r. i przewidywał możliwość wygrania miliona zł. Warunkiem udziału było korzystanie z usług telekomunikacyjnych PTC lub zakup np. tapety, dzwonka czy gry.

Aby uczestniczyć w loterii, wystarczyło odesłać sms na podany numer lub odpowiedzieć na komunikat głosowy przez wybranie tonowe klawisza „1”. Od tego momentu uczestnik otrzymywał od PTC jedną wiadomość sms dziennie, za którą musiał zapłacić 4,88 zł brutto.

Zdaniem UOKiK, użytkownicy nie zdawali sobie sprawy o ukrytych kosztach brania udziału w zabawie, o wszystkim dowiadywali się wraz z otrzymaniem rachunku za telefon. Nie małego rachunku, gdyż co prawda sms zwrotny miał być darmowy, ale operator pobierał opłatę w wysokości 4,88 PLN z VAT za każdy dzień brania udziału w konkursie. Użytkownicy nie byli również poinformowani o tym, że jeśli raz wezmą udział w zabawie, to będą musieli brać w niej udział aż do ostatniego dnia trwania loterii.

Ukarany ma prawo odwołać się do sądu. Jak poinformowało PAP biuro prasowe T-Mobile - firma odwoła się od decyzji Prezes UOKiK.

A czy Wy padliście ofiarą tej sms-owej loterii? Macie jakieś nieprzyjemne doświadczenia z takimi praktykami T-Mobile? Zapraszam do dyskusji :)


Źródło: Onet


#2 OFFLINE   Mikołaj

Mikołaj
  • Administrator
  • 6,542 posts
    • Time Online: 173d 20h 23m

Posted 02 January 2012 - 14:05

Kara, karą - fajnie... choć ciekawe jak czy umowa sprzedaży udziałów przez "Erę" obejmowała ewentualnie wzięcie na siebie zobowiązań z tytułu kar, jeśli nie to T-Mobile będzie musiał dołożyć trochę milionów do całej transakcji. Oszustwo było jednak ewidentne i wg mnie należy je surowo ukarać.

Druga sprawa do klienci, którzy dali się oszukać, czy mogą oni dochodzić zwrotu poniesionych kosztów? Jeśli mogą i będą mieli szansę wygrać taką sprawę to wtedy sytuacja dla T-Mobile (lub Ery) robi się podwójnie nieprzyjemna...

#3 OFFLINE   dante

dante

    Master Boss

  • Administrator
  • 3,672 posts
    • Time Online: 153d 7h 58m

Posted 02 January 2012 - 22:57

Napiszę, to samo co w temacie o orange.. Kara karą, to mogą przeboleć, ale czy prze bolą tych oszukanych, którzy zrezygnują z tej że sieci ?




0 user(s) are reading this topic